Tuesday, 13 August 2013

Teaser Kisah Kita 03

Tuesday, 13 August 2013
. . .

# dah lama rasanya tak masukkan apa-apa cerita kan.. ok enjoy ya cerita terbaru Kisah Kita ni. :) Untuk cerita full.. harap tunggu..


Hari ni mata Haura ni dah serupa panda. Tak cukup tidur. Sepanjang malam duk fikirkan syarat baru 'bakal suami' dia tu. Kejam. Nak bagi tahu mama dengan abah macam mana ni? Satu bilik ditawaf.


            “Sayang dah bangun tak ni? Kenapa tak keluar lagi ni?”

            Dada dipegang. Ya Allah mama ni pun.. buat dia terkejut aje.. tiba-tiba aje ketuk pintu macam tu. Serius terperanjat.

            “Kejap mama.. nanti Haura turun”. Dijerit balik..

            “Ermm.. cepat sikit sayang.. abang dah tunggu nak sarapan sama tu.. jangan lambat pulak”.

            “Baik ma!”

            Berlegar-legar Haura ni depan katil... apa nak cakap nanti ni? Dia cakap jangan bagi tahu sesiapa.. masih teringat lagi mesej terakhir yang dia dapat dari lelaki tu..


            Pergi Melaka untuk 2 bulan.. cari aku dekat sana.. kalau kau tak jumpa aku dalam tempoh tu majlis tu automatik batal.. jangan bagitahu sesiapa.. jangan gatal nak pergi cari gambar aku pulak... jangan memandai nak tanya parents aku... pandai-pandai lah kau bagitahu parents kau tu.. yang penting dia orang tak tahu hal sebenar.. good luck!





            Hah? Kecil sangat lah Melaka tu kan. 2 bulan? Aku nak tinggal dekat mana pulak selama dua bulan tu? Masalah besar ni.. kolej pulak... macam mana ni? Adoi! Dia ni memang sengaja nak kenakan orang lah.



No comments:

Kehidupan seorang penulis © 2014